Svatý odpor
V našem překladu z The Catholic Esquire další reflexe obrany římského ritu staletí. Zde je seznam článků o Traditionis Custodes , Responsa a Desiderio, které jste chtěli .
Svatý odpor: plán na obranu a propagaci autentické latinské tradiční mše
M. Veritas
„Hle, posílám vás jako ovce mezi vlky. Buďte tedy moudří jako hadi a prostí jako holubice." Matouš 10:16.
Nyní, když motu proprio Traditionis Custodes dopadlo jako palička na komunity spojené s latinskou mší tradice, není čas, aby tradiční katolíci propadali zoufalství, obviňovali ostatní nebo žebrali o zbytky u stolu modernismu. Kostka je vržena a všichni katolíci musí z lásky ke svaté Matce Církvi odolat jakémukoli pokusu zničit římský rituál mše, jak potvrdil a uchoval na „věčnost“ papež sv. Pius V.
Pro laiky existují v zásadě dva způsoby, jak tuto situaci řešit. Požádejte o milost Jorgeho Bergoglia, na kolenou a se sepjatýma rukama proste a snažte se vysvětlit, jak důležitá je latinská mše. Jaká to ironie! Nebo se modlit za jeho konverzi na katolickou víru a bojovat za jeho legitimní dědictví bojovým (ale dobročinným) akčním plánem. Je to druhá možnost, o které budu v tomto článku diskutovat.
Katolicismus je a vždy byl rozšířeným náboženstvím mezi lidovými vrstvami. Katolíci nepotřebují profesionální laické teology, aby pochopili a přijali základní principy víry. Dva tisíce let trvající učení a dekrety koncilů, světců a papežů, které podkopávají základy víry. Ty jsou snadno přístupné všem katolíkům, kteří se upřímně snaží je poznat. S internetem je tato tradice skutečně přístupnější než kdy jindy v historii lidstva. Musíme použít tento Boží dar k obraně toho, co nám bylo předáno.
Je samozřejmé, že nejsem odborný teolog ani odborník na církevní dějiny. To znamená, že moje minulost občanského a ústavního právníka i moje zkušenost politického aktivisty v bludišti státních stran mi pomáhají dívat se na tuto situaci jinak než ostatní. Podle mých zkušeností správný způsob, jak reagovat na tento druh zneužívání moci, nemorální chování a čirou krutost ze strany Vatikánu, není bránit se, ale jít do útoku.
Základní klíčové principy k zapamatování
Zatímco někteří „experti“ se mohou zapojit do hledání právních kliček v motu proprio, my, jako obyčejní laici, musíme zabránit jakémukoli pokusu zničit latinskou mši a tradici a připravit se na eskalaci duchovního boje. Než přistoupíte k jakémukoli opatření, je důležité mít na paměti některé základní principy:
1. Princip: Pokud je Benedikt XVI. stále jediným vládnoucím papežem od roku 2005, pak je Traditionis Custodes zcela neplatná, bez účinku a žádné z dalších témat není nutné.
Pokud se papež Benedikt XVI. pokusil rozdělit papežský úřad ve snaze udržet pasivní službu „uvnitř okrsku svatého Petra“, jeho rezignace / pokus o rozloučení v roce 2013 je podstatnou chybou podle kánonu 188 a sám o sobě (automaticky) neplatný. každý pokus o rezignaci papežství. Rovněž ruší konkláve, které „zvolilo“ Bergoglia, protože konkláve nemůže být svoláno, pokud Petrův stolec není prázdný (Kán. 359). Po pečlivém prozkoumání věci téměř všechny dostupné důkazy ukazují na tuto realitu. Pokud jste si nenašli čas alespoň na prozkoumání a zvážení těchto záležitostí, jak se to vyžaduje ode všech katolíků podle kánonu 748, nyní je vhodný čas to udělat. Pro začátek se podívejte na videa Ann Barnhardt, články Dr. Eda Mazzy a knihu Estafania Acosta (kanonického právníka). Uvědomuji si, že ne každý je na této pozici. Takže, pro argumentaci, všechny zbývající principy uvedené níže předpokládají, že Bergoglio je platným papežem.
2. princip: Traditionis Custodes je zneužití autority, pravděpodobně nelegitimní a jistě nespravedlivé.
Papež svatý Pius V. nevynalezl římský obřad ze vzduchu jako jiné verze mše, které známe. Svatý Pius V. jednoduše potvrdil a schválil misál římského ritu, aby napravil některá zneužití, která se v průběhu mnoha staletí vkradla do mše. Latinská mše podle tradice přítomná v misálu z roku 1962 se slaví stejným způsobem, ve všech svých podstatných částech, přinejmenším od dob sv. Řehoře Velikého (6. století), a pravděpodobně i dříve. Rostla organicky po dlouhou dobu, ale nikdy nebyla uměle postavena ze vzduchu. A když svatý Pius V. potvrdil rubriky mše, aby se vyhnul budoucí manipulaci, vydal také následující prohlášení v bule Quo Primum z roku 1570:
„ Udělujeme všem kněžím věčný příslib , aby mohli obecně následovat v jakékoli církvi, bez jakýchkoliv skrupulí svědomí nebo nebezpečí, že budou potrestáni, odsouzeni nebo pokáráni, ten samý misál, který proto budou mít. plnou moc používat svobodně a zákonně... Nikdo a v žádném případě se tedy nesmí unáhleně odvažovat porušovat a překračovat tento Náš dokument: fakulta, statuAť má někdo tu drzost vás napadnout! vězte, že vzbudí rozhořčení všemohoucího Boha a jeho blažených apoštolů Petra a Pavla . (tučné je moje) “~ Papež svatý Pius V
Na rozdíl od jakéhokoli jiného papeže v historii se Bergoglio pokusil o nemožné: pokut, řád, mandát, předpis, koncese, milost, prohlášení, závěť , vyhláška a zábrana. sil se omezit starořímský obřad s úmyslem jej definitivně zrušit, v rozporu s příkazem papeže Pia V. V normálním světě, pokud má člověk úmysl podniknout akci, která účinně zruší staletí staré pravidlo nebo tradici, akci, která je výslovně v rozporu se zákonem respektovaným a uznávaným více než 500 let, rozum a slušnost vyžadují alespoň zmínku. Samozřejmě, že Quo Primum nebylo zmíněno ani v samotném motu proprio, pravděpodobně ze zřejmých důvodů, především proto, že Bergogliův cíl představuje zjevné zneužití pravomoci.
3. princip: Pokus o zrušení tradiční latinské mše v rozporu s celou historickou tradicí a praxí církve není pouze disciplinární otázkou .
Je mi jedno, kolik titulů ve Steubenville [renomovaná františkánská univerzita - ndT] může mít teolog, ale snižovat celé slavení římského mše pouze na disciplinární otázku je nelogické a urážlivé. Důvod, proč to musíme prohlásit apertis verbis, je ten, že mnoho teologů řekne, že je naprosto přijatelné, aby Bergoglio odporoval Quo Primum , protože žádný papež nemůže zavazovat jiného budoucího papeže v disciplinárních záležitostech ( par in parem potestatem non habet – rovní nemají moc nad každým .jiné).
[Pokud však nejde o disciplinární otázku, papež, který má v církvi nejvyšší autoritu, není podle božského a církevního práva sám vyňat z autority církve. Je povinen přijmout a podporovat definitivní učení svých předchůdců v papežském úřadu (I. vatikánský koncil, Pastor aeternus , kap. 4; II. vatikánský koncil, Dei verbum , 10) -ndT]
Abychom pochopili závažnost a absurditu tohoto tématu s ohledem na mši, musíme si připomenout, co je to mše.
„Oběť mše je a musí být považována za jednu a tutéž oběť jako oběť kříže, protože jen jedna je oběť, a tou je Kristus, náš Pán, který kdysi přinesl jako krvavou oběť na oltáři kříže. Krvavá oběť a nekrvavá nejsou dvě, ale jedna oběť, kterážto oběť se denně obnovuje v eucharistii, v poslušnosti příkazu našeho Pána: »To čiňte na mou památku!«. Římský katechismus ( katechismus Tridentského koncilu ).
„[Mše] zůstává středem života církve“. Katechismus katolické církve , 1343.
4. princip: Zpochybňování Bergogliova zneužití autority z člověka nedělá schizmatika. Toto je jeden z nejběžnějších a nejvíce zavádějících argumentů těch, kteří se snaží potlačit jakýkoli argument proti tomu, co je zjevně zneužitím moci a autority
Kánon 751 definuje schizma jako „odmítnutí podrobit se nejvyššímu papeži nebo odmítnoutí společenství se členy církve, kter jsou mu podřízené“. Odolávání konkrétním nebo konkrétním nespravedlivým příkazům (za předpokladu, že osoba, která má autoritu, skutečně má moc) z člověka nedělá rozkolníka, pokud neodmítne moc a autoritu samotného úřadu. Může vás to přimět k neposlušnosti, ale ne k rozkolu. Martin Luther je schizmatický, protože odmítl autoritu papeže. Pokud však v pátek přes příkaz papeže nečiním náležité pokání, jsem neposlušný. Pokud odmítnu výzvu k ukončení tradiční latinské mše, nebyl bych ani neposlušný. Viz následující n. 5.
5. princip: Člověk má právo a potenciálně i povinnost bránit se zničení latinské mše a tradice .
Svatý Tomáš Akvinský se zabývá otázkou odmítání plnit příkazy představeného. Tomáš Akvinský říká:
Zde jsou dva důvody, proč se po subjektu nemusí vyžadovat, aby ve všem poslouchal svého nadřízeného. Zaprvé kvůli rozkazu vyšší moci... Zadruhé, poddaný není povinen poslouchat svého nadřízeného, pokud mu ten nařídí něco, v čem mu nepodléhá. Summa Theologiae , II-II, D. 104, čl. 5.
Pokud by vám papež nařídil skočit z útesu a zabít se (smrtelný hřích), měli byste právo tento příkaz ignorovat. Pokud by se papež pokusil stejným způsobem zrušit dogma o Neposkvrněném početí, měli byste právo toto prohlášení ignorovat. Je to proto, že papež není absolutním monarchou, který může jednat svévolně a svévolně a přikazovat vám hřešit nebo se vzepřít Boží vůli, ale jeho úkolem je chránit a předávat církevní tradici neporušenou, nikoli ji ničit. Když to udělá, pak je jeho učení chráněno před omylem Duchem svatým.
Zatímco jsem výše zmínil, že nepotřebujeme teology, abychom pochopili zjevnou realitu, pro případ, že by o tom svatý Tomáš Akvinský stále pochyboval, Michael Davies ve své knize Nová mše papeže Pavla poukazuje na další tvrzení na podporu této myšlenky, že nedodržení s příkazem od papeže může být ospravedlněno nebo dokonce vyžadováno:
Francisco Suarez: „Pokud (papež) vydá rozkaz v rozporu se spravedlivými zvyklostmi, nesmíme ho poslouchat; pokud se pokusí udělat něco zjevně v rozporu se spravedlností a obecným dobrem, je legitimní mu vzdorovat; pokud zaútočí silou, může být odražen silou, s umírněností přiměřenou pro dobrou obranu“. De Fide , disp. X, sekce vi, ne. 16.
S. Robert Bellarmin: «Stejně jako je legitimní vzdorovat papeži, který útočí na tělo, tak je legitimní vzdorovat tomu, kdo útočí na duše nebo ničí občanský řád, nebo se především snaží zničit církev. Říkám, že je dovoleno mu vzdorovat tím, že neuděláme, co nařídí, a zabráníme vykonání jeho vůle; není však zákonné jej soudit, trestat nebo uvalit na zem, protože jde o činy vlastní nadřízenému“. De Summo Pontifice , lib. II, kap. 29.
V zásadě je zde několik bodů nebo tipů, jak s tím bojovat tím, že se pustíte do útoku:
Bod 1 : Pokračujte ve svých modlitbách a půstu za očištění Svaté Matky Církve a obnovení tradiční latinské mše v každé farnosti světa. Požádejte o přímluvu papeže svatého Pia V. Doufáme, že nám nyní může pomoci zachovat mši, kterou zamýšlel navždy zachovat. Nejen modlitba a půst za obnovení Summorum Pontificum , což byl nešťastný kompromis, který papež Benedikt XVI. pravděpodobně cítil, že musí udělat, a možná přinesl dobré výsledky. Modlete se za obnovení starověké mše jako římského mše všude, přesně jak předpověděl papež svatý Pius V..
Bod 2 : Musíme nadále motivovat a finančně podporovat tradiční katolické farnosti a kněze. V církvi se právě teď s růstem tradičního hnutí odehrává vlna milosti, což představuje vážnou hrozbu pro modernismus a pro ty, kteří podkopávají církev obranou modernistických myšlenek. Nejlepší, co můžete udělat, je pokračovat v tom, co děláme, dokud hnutí neporoste a dokonce se nezvýší jeho zápal. Povzbuďte přátele, kteří se účastní nové mše, aby vyzkoušeli latinskou mši tradice. Po několika případech je velká šance, že to „získají“. To je potřeba.
Bod 3 : Ignorujte vnitřní hádky mezi tradicionalisty. Ať už se účastníte nebo dáváte přednost SSP, SSPX, ICK, diecézní mši nebo jakékoli jiné slavnosti starověkého obřadu, jde zde o zachování a šíření obřadu. To, že někteří „tradicionalisté“ používají Bergogliovo motu proprio jako záminku k úderu na tradicionalisty, je nejen oportunistické a sobecké, ale také neuvěřitelně hloupé.
Bod 4: Podpořte biskupy, kteří ctí tradice, ale znepříjemňují život biskupům, kteří ruší starodávnou mši. Stejně jako většina ostatních lidských bytostí v dnešní kultuře mají biskupové tendenci jít cestou nejmenšího odporu. Neexistuje absolutně žádný dobrý důvod, proč by biskup měl chtít zakázat starodávnou mši jinak, než ze zášti a z věrnosti svému modernistickému heretickému světonázoru odsouzenému papežem svatým Piem X. Psaní dopisů, protesty s transparenty před svou kanceláří, zadržování peněz, zveřejňovat na sociálních sítích, co to stojí. Nechte je zaplatit svým časem, penězi a vnitřním klidem za zničení toho, co vám právem patří. To neznamená, že byste měli jednat hříšným nebo nerozumným způsobem. Stůjte pevně ve svých přesvědčeních, aniž byste prosili o něco, proč?
Bod 5 : Pokud jste nuceni jít na novou mši svatou, abyste splnili nedělní přikázání, prožijte ji jako latinskou mši podle tradice. Chovejte se vždy slušně, odmítejte přijímat Eucharisrii do ruky, vhodně se oblékejte (ženy, noste závoj!), noste latinský misál mše a čtěte tyto modlitby během mše. Zůstaňte na kolenou a během mše se modlete růženec, zvláště pokud je mše zvláště neuctivá. Kdo ví, může se stát,e váš příklad by mohl zajímat ostaní: nabídněte a využijte příležitost propagovat a mluvit o latinské mši těm, kteří ji možná neznají.
Výše uvedený pětibodový plán je jen začátek. Akční plán se bude muset vyvíjet a měnit podle situace na místě. A pamatujte, nenechte se těmito lidmi ovlivňovat. Útok na mši nemají na svědomí ti, kdo chtějí zachovat tradici a zůstat věrni církvi, jejímu učení a mši všech věků.
Další informace o jurisdikci a autoritě Quo Primum, stejně jako o kterékoli z výše uvedených knih Michaela Daviese, a pokud potřebujete zapojit t „experty“, kteří jsou ochotni naslouchat, viz jurisdikce sv. Pia V. v bule Quo Primum [ zde ] a str. Gregory Hess, otec Hesse vysvětluje, proč je Quo Primum navždy závazným dokumentem, který muví o Tridentském křižákovi.
Pramen:Chiesa e post ConcilioVloženo mic v 07:00