Menu


Nevýrazná rakce Vatikánu na rozhodnutí Nejvyššího soudu USA ve prospěch života

 

 

Naruší rozhodnutí Nejvyššího soudu USA globální levicovou alianci?


25. června 


Život je silnější než touha jiných lidí zabíjet. Sto let staré rozhodnutí Nejvyššího soudu podpoří hnutí za právo na život po celém světě.
Život je silnější než touha jiných lidí zabíjet. Stoleté rozhodnutí Nejvyššího soudu bude inspirací pro hnutí za právo na život po celém světě.

(Řím) Na včerejší stoleté rozhodnutí Nejvyššího soudu USA proti potratům a ve prospěch práva na život nenarozených dětí reagovala Papežská akademie pro život ve Vatikánu - opatrně - pozitivně. Existuje větší obava z toho, že se postaví levicovému mainstreamu?

Dne 24. června 2022 smetli soudci Nejvyššího soudu v hlasování šesti proti třem ze stolu nevýslovný rozsudek Roe v. Wade z roku 1973. Rozhodnutí, které bylo "špatné od samého počátku", jak na jaře jasně uvedl soudce Samuel Alito. Levicová zaujatost Nejvyššího soudu nicméně po půl století bránila nápravě tohoto povolení zabíjet. Rozhodnutí z roku 1973 stálo život více než 60 milionů lidí v USA, kteří byli zabiti ve jménu naprosto nepochopeného sebeurčení. Žena si samozřejmě stejně jako muž může dělat se svým tělem, co chce, ale ne s tělem jiného člověka, a nenarozené dítě, které počala, je další, nezávislou lidskou bytostí. Tak jednoduchá a krásná a zároveň tak krutá je pravda. Kruté, protože miliony lidí se chtějí povyšovat nad životy druhých a rozhodovat o životě a smrti druhých, což je nejvyšší forma uplatňování moci.

V roce 1974 se ve Washingtonu konal první Pochod pro život. Od té doby se před Nejvyšším soudem každoročně scházejí tisíce, pak desetitisíce a nakonec statisíce lidí, aby demonstrovali za posvátnost života nenarozených dětí. Mnozí, až příliš mnozí, si myslí, že mohou pošlapat nenarozené děti, protože se nemohou bránit. To odhaluje zvláštní podlost zlého činu. Proto se jedna z největších obžalob zločinu potratu nazývá "Tichý výkřik".

Katolická církev se důrazně a neochvějně vyslovila proti potratům a pro nenarozené děti. Nakonec zůstal téměř osamocen, z velké části opuštěn i ostatními církvemi a náboženstvími. Pravda má jen jméno. Papežové Jan Pavel II. a Benedikt XVI. stáli pevně na svém. Byli svědomím lidstva, hájili "kulturu života" a "nezpochybnitelné hodnoty". V římské kurii se proto očekávaly sbory radosti a hlasité Deo gratias za včerejší rozsudek.

Po desetiletích zápasů a ostrakizace získalo šest poctivých soudců postavení hrdinů a zapsalo se do dějin práva na život.

Biskupové USA hovořili o "historickém dni pro život v naší zemi". V Římě je však nápadný klid. Zdá se, že kvůli vítězství století pro život panuje téměř rozpačité ticho. Je zdání klamné? Dikasterium pro laiky, rodinu a život, speciálně zřízené papežem Františkem, se zabývá infiltrací homo agendy do církve, zatímco právo na život nenarozených dětí jako by narušovalo přizpůsobení se světu. K rozhodnutí Nejvyššího soudu včera vydala prohlášení pouze Papežská akademie pro život. Je to překvapivě skromné prohlášení, které postrádá jakékoli nadšení, aby vůbec pochopilo a poukázalo na důsledky rozsudku:

"Stanovisko soudu ukazuje, že otázka potratů je stále předmětem vášnivých diskusí. Skutečnost, že velká země s dlouhou demokratickou tradicí změnila svůj postoj k této otázce, je výzvou pro celý svět. Není správné, aby byl tento problém odsunut stranou bez náležitého celkového zvážení. Ochrana a obrana lidského života není otázkou, kterou lze omezit na výkon individuálních práv, ale otázkou širokého společenského významu. Po padesáti letech je důležité znovu otevřít neideologickou debatu o místě ochrany života v občanské společnosti, abychom si položili otázku, jaké soužití a jakou společnost chceme budovat.

Je to otázka politiky

Jde o přijímání politických rozhodnutí, která podporují podmínky pro život, aniž by se od počátku propadala do ideologických pozic. To také znamená poskytovat odpovídající sexuální výchovu, zajistit dostupnou zdravotní péči pro všechny a připravit legislativní opatření na ochranu rodiny a mateřství s cílem překonat existující nerovnosti. Potřebujeme silnou podporu pro matky, páry a nenarozené dítě, která by zahrnovala celou komunitu a umožnila matkám v obtížích pokračovat v těhotenství a svěřit dítě těm, kteří mohou zajistit jeho růst."

A dále:

"Je to čas na zahojení ran a překonání sociálních rozdílů, čas na zamyšlení a občanský dialog a na společné budování společnosti a ekonomiky, která podporuje manželství a rodiny a kde má každá žena podporu a prostředky, které potřebuje, aby mohla s láskou přivést na svět své dítě."

Arcibiskup kurie Vincenzo Paglia, předseda Papežské akademie pro život, dodal:

"Tváří v tvář západní společnosti, která ztrácí vášeň pro život, je tento akt silnou výzvou ke společnému zamyšlení nad vážnou a naléhavou otázkou lidského plození a podmínek, které ho umožňují; volbou života je v sázce naše odpovědnost za budoucnost lidstva."

Co nám papež František řekne při zítřejší modlitbě Anděl Páně na Svatopetrském náměstí o fascinujícím a vskutku historickém obratu k dobrému v USA, uslyšíme na.....


Papežská akademie pro život reagovala na senzační pro-life verdikt z USA nápadně zdrženlivě.

Text: Giuseppe Nardi
Obrázek: Wikicommons/PAV (snímek obrazovky).







Transparentní účet na provoz stránek 2702644352/2010