Menu


I na Filipinách končí krutost Traditionis Custodes

 
I na Filipínách končí krutost Traditionis Custodes v novinách

Zde je seznam článků o Traditionis custodes a následujících.


Nechť vykvete sto květin a ať je Bůh uctíván nesčetnými způsoby zakotvenými ve staletích zbožnosti a víry!

Pokračuji v MiL  , který dostává z Filipín zprávu o článku, publikovaném před několika týdny v prestižních Manila Times , jakési Corriere della Sera velkého souostroví, tedy široce čtené noviny nezávislé na církevních strukturách. Podepsal ji dobrý místní kněz, milovník novus ordo a jistě kritik současného pontifikátu, ale diví se, proč chtějí zastavit něco, co přináší dobré výsledky, jako je tridentská mše. Mimochodem, na Filipínách je velká touha po latinské mši, ale bohužel Summorum Pontificumbylo málo přijato, což prospělo místnímu FSSPX, jehož kněží, zde velmi aktivní v apoštolátu, postavili desítky kaplí s tisíci věřících. Podstata článku spočívá v tom, že pokud má církev mnoho obřadů, od mozarabských po ty orientální – a žádný z těchto obřadů nevedl k rozkolům – není jasné, co by bylo rozkolné na povolení pokračující mše staletí.

Níže je podstata článku, k přečtení zde v angličtině. Důležité je poukázat na to, že i tisíce kilometrů od Říma mnozí sdílejí pocit nespravedlnosti kvůli omezení starověkého ritu a doufají v návrat k liturgickému klidu Summorum Pontificum v budoucnosti: „ Ať kvete sto květin a kéž je Bůh uctíván nesčetnými způsoby schválenými staletími zbožnosti a víry !

(...) „Benedikt XVI., který psal jako liturgický učenec, vydal motu proprio" Summorum Pontificum ". Povolil slavení mše podle misálu Jana XXIII., recitaci officia jako před ustanovením liturgie horarum.(Liturgie hodin) a vysluhování různých svátostí. Mše podle obřadu Jana XXIII. byla nazvána „Mimořádná forma“, aby se zdůraznilo, že řád předepsaný Druhým vatikánským koncilem měl být řádnou, řádnou a standardní formou. Někteří vyšší preláti v Římě zjevně narušili vyrovnanost papeže Františka tím, že ho upozornili na to, co mohli interpretovat jako „schizma“ a „hereze“. Zdá se, že byli toho názoru, že ti, kdo sloužili mši a svátosti podle „mimořádné formy“, tak činili navzdory Druhému vatikánskému koncilu a odložili liturgickou reformu. Papež František vydal „ Traditionis Custodes„který omezuje slavení mše v mimořádné formě a její použití k udělování svátostí.
(…). Jestliže však mimořádná forma oslovuje některé katolíky, kteří se cítí být „doma“, když se slaví, přičemž v tomto obřadu není nic heretického nebo schizmatického, ať církev vzkvétá na pluralitě obřadů. Když je totiž potřeba sejít se na oslavách, vždy se můžeme obrátit na Novus Ordo. Mozarabský obřad se již dlouhou dobu používá, i když je omezen na jedinou kapli v katedrále v Toledu. Nevidím důvod, proč bychom měli být omezující, pokud jde o používané rituály. Různorodost obřadů vyjadřuje různé formy, styly, dispozice a zaměření kultu. Bůh je uctíván tisíci a jedním způsobem a není třeba omezovat krásu různých obřadů právními omezeními. (…) Církev se vydala na synodální cestu: cestu inkluze. Otevřenost různým obřadům je pro církev to nejlepší, co umožňuje společenstvím a církvím svobodu Božích synů a dcer praktikovat bohoslužby podle obřadů zrozených ze staletí kontemplace, úvah a modlitby. Rozumím obavám, které mohly vést k omezením (…) Katolická církev však umožnila krásným obřadům východních církví vzkvétat – a ty zůstávají katolické ve spojení s římským biskupem. Nechte vykvést sto květin a ať je Bůh uctíván nesčetnými způsoby schválenými staletími zbožnosti a víry!"
Vloženo mic v 07:00

1

 





Transparentní účet na provoz stránek 2702644352/2010