Podzim 2022: seminaristé volí tradiční mši
Realita versus ideologie
Jaký dopad měla římská rozhodnutí v tomto měsíci září 2022 na vstupy do seminářů? Čísla mluví sama za sebe. Komunity, kde se slaví tradiční mše (ICRSP, FSSP, FSSPX, IBP – Institut du Bon Pasteur – a MMD – Missionnaires de la Mercy Divine –) těžily z 95 vstupů ve srovnání s 69 v roce 2021, z toho 38 Francouzů, kterým bylo v roce 2021 20 Tento nárůst je obecný a významný pro všechny komunity. Dvojí hnutí, které by se politicky dalo kvalifikovat směrem k pravici, se zdá být určováno skutečností, že mnoho seminaristů, dokonce i diecézních, je ve skutečnosti více či méně obeznámeno s tradiční mší po celá léta, ve svých rodinách nebo během jejich osobního itineráře. (viz svědectví Doma Geoffroye Kemlina, nového opata Solesmes v La Nef n. 350) [zde ]. S motu proprio Traditionis custodes papež František téměř znemožnil novému diecéznímu knězi slavit tradiční liturgii. O povolení je třeba požádat v Římě, což je vždy odmítnuto! Tváří v tvář této situaci se zdá, že určitý počet mladých aspirantů na kněžství, kteří doufali, že budou moci žít určitou formou biritualismu v diecézích, si pro přípravu na kněžství zvolili společenství ex Ecclesia Dei . Na druhé straně je jisté, že komunity ex Ecclesia Dei jsou ohroženy kanonickými návštěvami, jejichž účelem by bylo vnutit jim „ výhody “ liturgické reformy a „ všeho, co z ní vyplývá."Účast na seminářích FSSPX je radikální způsob, jak se chránit před takovými hrozbami. A konečně, protože povolání jsou tajemstvím, je toto, jednoduše řečeno, božská odpověď na papežskou vůli oddělit římskou církev od její liturgické tradice?
Tváří v tvář této povzbuzující situaci v komunitách spojených s tradiční mší se situace církve, kterou kardinál Benelli definoval jako „ koncilní “, jeví jako ubohá. V roce 2019 byly semináře v Bordeaux a Lille uzavřeny z důvodu nedostatku personálu. Francouzská biskupská konference ještě oficiálně neoznámila přijetí do prvního ročníku v roce 2022, ale čísla určitě nebudou dobrá, pokud některý biskup před pár dny tiše řekl: „ Přihlášky na semináře znamenají čas “.
Pouze tradičnější komunity si vedou nejlépe, i když přijaly koncilní reformy. Zmiňujeme komunitu svatého Martina s 24 svěceními v roce 2021 a 14 v roce 2022, 24 přípravnými přijetími v roce 2022 a 19 v roce 2021. Tomističtí a konzervativní dominikáni z Toulouse, kteří jsou řeholní, mají prospěch z 11 přijetí v roce 2022, zatímco jeden jediný , ve formaci, v semináři růžového města, kde Mons. de Kérimel se vyznamenal v trestání seminaristů, kteří nosili sutanu [ zde]. Pokud jde o diecézi Toulon, proslulou množstvím svých svěcení, jediný kandidát ve formaci je poslán do Aix a tento rok je uzavřen v semináři La Castille. Dále se nestačí vrátit, člověk musí stále vytrvat. Ze 6 přijatých do prvního ročníku do pařížského semináře v roce 2021 pouze 2 studenti stráví první rok filozofie, ostatní se vydali jinou cestou, unaveni z vnuceného přijímání v ruce.
Klaďte si ty správné otázky
Tváří v tvář této situaci se zdá, že jen velmi málo biskupů si klade otázku: „ Možná jsme byli dlouhou dobu na špatné cestě? a jeho důsledek „“ Proč nezkusíme tyto tradiční metody, které se zdají být osvědčené a které se vždy ukáží jako účinné? „Naopak, řešením pro mnohé by byl příchod církve bez kněze, s ženatými jáhny zastávajícími více či méně úřady, čekajícími na svěcení ženatých mužů nebo dokonce žen. Nedávno jmenovaný biskup do čela diecéze v jižní Francii před několika měsíci na svém presbytáři oznámil: " V této diecézi je stále o 50 % příliš mnoho kněží ." Ale byla by církev bez kněží stále katolickou církví? (Jean-Pierre Magendre -zdroj )